FAQ

Hieronder vindt u een overzicht van toelichtingen op regelmatig gestelde vragen:

– Levertijd

Wij streven ernaar om bestellingen die op werkdagen voor 12.00 uur worden geplaatst en afgerekend dezelfde dag nog te versturen. De pakketdienst zal uw order de eerstvolgende werkdag afleveren.

– Productgarantie

Bent u niet tevreden over een product of werkt een verpakking niet naar behoren, laat het ons weten. Wij zoeken dan samen met u naar de beste oplossing of vervangen het product of verpakking.

– Inloggen op de webshop

In onze webshop maken wij onderscheid tussen zakelijke en particuliere kopers. Zakelijke inkopers kunnen een zakelijk account aanmaken dat automatisch wordt gevalideerd op basis van het BTW-nummer. Met een zakelijk account kunt u tegen zakelijke condities en prijzen inkopen. Bent u starter, kleine zelfstandige of student zonder BTW-nummer, dan kunt u per mail (info@ginkels.nl) een aanvraag voor een zakelijk account indienen. Wij vragen u dan wel naar een diploma of opleidingsbewijs. Particulieren komen niet in aanmerking voor een zakelijk account en kunnen alleen een particulier account aanmaken.

– Inloggegevens werken niet

Mail ons op info@ginkels.nl als u hulp nodig heeft.

– Zijn jullie producten dierproefvrij?

Ja, onze producten zijn dierproefvrij. De huidige wetgeving verbiedt het op de markt brengen van producten waarvoor dierproeven zijn gedaan. Ook ingrediënten die recent op dieren zijn getest mogen niet voor cosmetische doeleinden worden gebruikt.

– Zijn jullie producten 100% natuurlijk?

Soms wel, maar ook vaak niet. Als eerste overweging vinden wij huidvriendelijkheid en praktische bruikbaarheid van de producten het belangrijkst. Lukt dit met 100% natuurlijk ingrediënten, dan zullen wij dit zeker niet nalaten. De natuur biedt ons vele interessante ingrediënten. Natuurlijke ingrediënten zijn niet per definitie altijd veiliger dan minder natuurlijke producten. Natuurlijke extracten leiden bijvoorbeeld vaker tot allergische reacties als speciaal ontwikkelde minder natuurlijke ingrediënten. Van alle cosmeticaproducten kunt u de samenstelling op de webshop nalezen. De ingrediëntendeclaraties staan overal bij vermeld. U kunt dan zelf uw keuze maken.

– Zijn jullie producten vrij van parabenen?

Parabenen zijn conserveermiddelen die ervoor zorgen dat een product gemakkelijk lang houdbaar blijft en er geen ongewenste bacteriegroei in een product plaats vindt. Parabenen staan in een negatief daglicht en worden bij wet steeds meer verboden. Ginkel’s Cosmetica gebruikt geen parabenen meer. De afgelopen jaren is veel tijd en geld geïnvesteerd in het parabenen vrij maken van de producten. Sinds medio 2015 zijn al onze nieuwe producties vrij van parabenen.

– Kan ik ook producten bij u bekijken / heeft u ook een winkel?

Ginkel’s Cosmetica heeft geen (groothandels)winkel of showroom. Wij leveren rechtstreeks af fabriek aan de eindgebruiker. Woont u in de buurt van Harlingen en wilt de bestelling zelf afhalen, dan kunt u voor deze optie kiezen in de kassa-omgeving van de webshop. Uw pakket staat dan klaar bij onze receptie.

– Staat Ginkel’s Cosmetica ook op (vak)beurzen?

Ginkel’s Cosmetica staat met een uitgebreide stand op de meeste vakbeurzen in Nederland en België. Tijdens deze beurzen kunt u producten testen en eventueel direct inkopen.