Binnenkort hopen de contactberoepen eindelijk weer de deuren te mogen openen om cliënten te behandelen. Ginkel’s Cosmetica heeft daarom nu even alles op een rijtje gezet. Wat worden (waarschijnlijk) de spelregels, welke producten heb je nodig en hoe moet je met klanten omgaan.
Op 5 mei bracht de Anbos een belangrijke richtlijn uit voor het weer opstarten van de salon. De belangrijkste punten hieruit zijn:
1,5 meter afstand
Daar waar mogelijk dien je ook in de salon 1,5 meter afstand te houden tot je cliënten. Het gaat dan om ontvangst, wachtruimte, afrekenen en adviesgesprekken. Tijdens de behandeling is dit uiteraard niet mogelijk.
Ziekteverschijnselen
Heeft u als beautyprofessional of uw klant gezondheidsklachten als koorts, niesbuien, hoesten etc. dan is de salon verboden terrein en kan de behandeling niet plaatsvinden.
Ontvangst van uw cliënt
Werk uitsluitend op afspraak en plan voldoende tijd tussen uw behandelingen om te voorkomen dat cliënten met elkaar in contact komen. Vermijdt contact met de klant bij binnenkomst, neem geen jassen aan, laat de cliënt zelf de jas ophangen. Verplicht de cliënt om de handen te wassen of zet een pompflacon Hand Hygiëne Gel neer met tenminste 70% alcohol.
Bescherming
Tijdens de behandeling dient de behandelaar zichzelf te beschermen met een mondkapje type IIR gecertificeerd, spatbril of spatscherm voor het gelaat en handschoenen. In het geval van disposable mondkapjes wordt geadviseerd om na iedere cliënt een nieuwe te gebruiken.
Reiniging
Alle contactoppervlakken zoals balies, deurknoppen, tafels, kapstok, behandelstoel etc. dienen na iedere gast met geschikte middelen te worden gereinigd en gedesinfecteerd. Bij voorkeur de behandstoelhoezen na iedere cliënt vervangen door schone of een afdekfolie gebruiken die na iedere cliënt weggegooid kan worden. Voor desinfectie is tenminste een alcohol 80% nodig. Gebruikt textiel wassen op tenminste 60°C.
Weer aan de slag
Veel van de maatregelen doen afbreuk aan de beleving van de schoonheidsbehandeling. Het is daarom wel van belang, om te blijven zoeken naar datgene wat allemaal wel mogelijk is. Zo zijn heel veel behandelingen goed mogelijk. Mag u de klant altijd nog een bakje koffie aanbieden, zelfs met een voorverpakt koekje en zal de klant het zeker waarderen als ze met een klein cadeautje huiswaarts mag keren.
Goed voorbereid
Ginkel’s Cosmetica biedt een uitgebreid assortiment aan reinigings- en hulpmiddelen die verantwoord behandelen in deze Corona tijd mogelijk maakt. Hieronder een aantal populaire voorbeelden. Log in met je zakelijke account en je kan tegen de inkoopsprijzen je order doorgeven.
Inkopen tegen zakelijke inkoopprijzen?
Via onze webshop kan je als beautyprofessional gemakkelijk zakelijk inkopen. Je moet dan wel eerst even inloggen met je zakelijke account. Heb je nog geen zakelijk account klik dan op de knop hieronder om een zakelijk account voor onze webshop aan te vragen.