De nieuwe generatie in de salon

Blog Young Skin Care grijs - De nieuwe generatie in de salon - nieuws

Uit onderzoek van de NCV blijkt dat 73% van de jongeren zegt dat uiterlijke verzorging heel belangrijk is in hun leven. De jongeren associëren hun verzorgingsproducten met het terug krijgen van de controle en anderzijds voor het versterken van hun eigenwaarde. Daarnaast is het dagelijkse of wekelijkse gebruik van veel cosmeticaproducten belangrijk voor hun persoonlijkheid. Je kan het hele onderzoek hier terug lezen.

” 80% van de jongeren vindt geur héél belangrijk bij een cosmetica product!”

Zoals je kan lezen wordt het uiterlijk steeds belangrijker voor de jongeren.
Daarom gaat ook steeds een grotere groep jongeren naar de schoonheidsspecialiste. Met andere woorden: de groep jongeren is een mooie doelgroep om je ook op te richten als salon.

De huid van de jongeren in de puberteit is vaak vetter dan een een ouder persoon. Dit komt omdat er in de puberteit meer en andere hormonen worden aangemaakt dan normaal. De huid produceert hierdoor extra veel talg en de huid schilfert sneller af, waardoor hij ook sneller verstopt raakt.
En verstoppingen zorgen dan op hun beurt weer voor de vorming van pustels (puisten).

Daarom is een goede reiniging een onmisbaar onderdeel van een jongerenbehandeling. We hebben de young skin care face wash foam in het assortiment die speciaal gecreëerd is voor de jonge huid. Deze reinigt extra diep in de poriën om die verstoppingen te voorkomen. Tegelijkertijd is deze face wash zeepvrij en mild voor de huidbarrière.

Omdat jongeren over het algemeen een onzuivere en vette huid hebben is het van belang om regelmatig te exfoliëren. Onze scrub & clean is speciaal gecreëerd voor de jongere huid en reinigt tot diep in de poriën, stimuleert een gezonde celwisseling en bevat zuiverende en ontstekingsremmende actieve ingrediënten.

Tips & tricks om jongeren naar de salon te trekken :

Tip 1 : Organiseer een leuke workshop in de salon. Tijdens deze korte workshop kun je de jongeren leren hoe ze het beste hun huid kunnen verzorgen. De startset zou je hier heel goed bij kunnen gebruiken. Zo heeft de klant gelijk alle nodige producten in huis.

Tip 2 : Je kan een leuke actie doen met de jeugdbehandeling die jij in je salon aan biedt. Je zou als actie bijvoorbeeld 5% korting kunnen geven op vertoon van een studentenpas.

b1ms Knipsel - De nieuwe generatie in de salon - nieuws

Tip 3 : Social media is natuurlijk dé marketing tool van het moment. Het is echter wel belangrijk om de juiste doelgroep aan te spreken. De jongeren van tegenwoordig maken gretig gebruik van het social media platform Snapchat. Met Snapchat kan je tijdelijke foto’s of video’s plaatsen op je verhaal (je tijdlijn).Je volgers kunnen deze dan een periode van 24 uur bekijken. Je kan ook mooie statistieken bijhouden hou vaak je foto of video bijvoorbeeld is geopend. Ook kun je zien of er misschien wel een screenshot genomen is door iemand die het wil onthouden.

Tip 4 : Op Facebook kun je voor een relatief laag bedrag al adverteren met je salon. Ook kun je hierbij door leeftijdsselectie heel precies aangeven wie je advertentie moet zien en kun je dus je precies je doelgroep hiervoor selecteren.

Tip 5 : Werk samen met andere (lokale) ondernemers. Je kan samen een leuke korting- of winactie op kunnen zetten. Winkels die goed zouden aansluiten bij de doelgroep zijn bijvoorbeeld ; een hippe kledingboetiek, lunchroom of een cosmetica winkel. De mogelijkheden zijn eindeloos!